Nederlanders bestellen 240.000 keer per dag iets online via een webwinkel. In heel 2012 ging het om 88 miljoen bestellingen, een groei van 13 procent. Dat blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor.

Vorig jaar werd er bovendien meer geld uitgegeven op het internet. De omzet van online winkels steeg met 9 procent ten opzichte van 2011 naar 9,8 miljard euro.
”De recessie lijkt nog steeds geen vat te krijgen op de online retailbranche. Ondanks het dramatische consumentenvertrouwen blijft het aantal online aankopen maar stijgen”, concludeerde Ed Nijpels, de voorzitter van Thuiswinkel.org.
Wel daalde het bedrag dat consumenten gemiddeld per bestelling uitgeven. Over heel 2012 lag dat op 111 euro, 4 procent minder dan in 2011.
In totaal 10,58 miljoen Nederlanders deden vorig jaar een aankoop via internet. Dat is een stijging van 4 procent en betekent dat er 400.000 mensen voor het eerst een product kochten via een webwinkel.
Thuiswinkel.org verwacht dat de omzet uit webwinkels in 2013 met nog eens 8 procent zal groeien tot 10,5 miljard euro.